Garantie

Je hebt altijd recht op de wettelijke garantie van jouw product. Dit houdt in dat een product de eigenschappen moet bezitten die voor een normaal gebruik nodig zijn, of ook wel doen wat de koper er redelijkerwijs van mag verwachten. Dit betekent dat een product bij normaal gebruik tijdens de verwachte levensduur geen gebreken mag vertonen. Mocht een product niet aan deze verwachtingen voldoen, dan heb je recht op garantie en kun je contact opnemen met ons voor een oplossing. De garantie geldt voor productfouten / fabrieksfouten. Niet voor gebruikersfouten of beschadigingen door eigen toedoen.

OBD Warenhuis staat garant voor de deugdzaamheid van de producten die je bij ons bestelt. Je krijgt daarom standaard 2 jaar garantie zoals omschreven in de Europese Richtlijn. Daarnaast zorgen we voor een snelle garantieafhandeling. Onze garantie geldt niet op een defect dat is veroorzaakt door slijtage, verkeerd, of intensief gebruik.

Wat moet ik doen bij schade bij levering?

De producten van OBDwarenhuis.nl worden voor verzending gecontroleerd en daarna zorgvuldig verpakt. Toch kan het helaas voorkomen dat je een product niet in goede staat ontvangt. Als dit gebeurt, dien je dit binnen vijf werkdagen bij ons te melden. Dit kun je doen door een e-mail te sturen naar info@obdwarenhuis.nl en we zullen zorgen voor een passende oplossing.

Hoe stuur ik een product terug voor garantie?

Alvorens je een product aan ons opstuurt voor garantie, zorg dat je dit bij ons gemeld hebt middels e-mail op info@obdwarenhuis.nl. Op deze manier kunnen we zorgen dat bij binnenkomst het product direct bij de juiste afdeling komt.

Bij het melden van jouw garantiemelding ontvang je van ons ook instructies voor het terugsturen van het product. Zorg hierbij dat deze juist verpakt is en dat er een duidelijke probleemomschrijving, het bestelnummer en naam bijgevoegd is.

Hoe gaat reparatie in zijn werk?

Bij binnenkomst van jouw garantiemelding, beoordelen wij het apparaat en repliceren jouw probleemomschrijving. In vele gevallen kunnen veel problemen opgelost worden door de apparatuur te voorzien van nieuwe software, mocht dit niet helpen, zullen wij beoordelen of wij het apparaat direct omruilen, of dat wij het product naar de betreffende fabrikant of importeur sturen voor reparatie/omruiling. Hierbij houden wij je in het proces op de hoogte over de te nemen stappen.

Mocht het zo zijn dat het product niet meer binnen de garantieperiode of garantievoorwaarden valt, zullen wij contact met je opnemen over de eventuele reparatiekosten.

Is reparatie altijd gratis?

Als het product binnen de garantieperiode kapot gaat en het om een fabricagefout gaat, is de reparatie kosteloos.

Wanneer het defect door eigen schuld komt, zijn aan een reparatie kosten verbonden. Het is niet mogelijk van tevoren aan te geven hoe hoog deze eventuele kosten zijn. Na binnenkomst onderzoeken we het product en maken daarna een prijsopgave.

Wat als mijn product defect is buiten de garantieperiode?

Als het product kapot gaat na de garantieperiode, kan je contact met ons opnemen. Wij zullen dan per geval kijken wat er mogelijk is.