Stuurhoeksensor Kalibratie
Stuurhoeksensor kalibratie, ook wel stuurhoeksensor reset genoemd heeft bij veel OBD2 diagnosetools de aanduiding SAS ("Steering Angle Sensor"). Door de continue veranderende technieken en een gebrek aan standaarden in de stuurhoeksensoren en kalibratie procedures, is deze handeling steeds moeilijker aan het worden. Echter hebben wij een groot assortiment aan OBD2 apparaten beschikbaar om jou hierbij te helpen.
Veel auto's hebben na het uitlijnen van de wielen een reset of kalibratie nodig van de stuurhoeksensor. Dit komt doordat veel auto's met ESC uitgerust worden, dit systeem heeft deze data (positie) nodig om goed zijn werk te doen. Naast goede apparatuur voor TPMS, is dus tegenwoordig ook belangrijk om goede apparatuur te hebben voor SAS als universeel garagebedrijf, of als banden service center.
Hoe reset ik de stuurhoeksensor?
Zoals gezegd, is de procedure helaas niet gestandaardiseerd en kan afhankelijk van de auto en het model erg complex of juist simpel zijn. Hieronder hebben wij de beste OBD2 diagnose en serviceapparaten voor je op een rijtje gezet welke je volledig ontzorgen in het resetten en kalibreren van de SAS sensor.
Voor banden specialisten en full service garages is de Autel MX808TS een perfecte keuze, gezien de lage aanschafprijs en de volledige draadloze ondersteuning voor TPMS, stuurhoeksensoren en meer.
Als je als consument zelf graag met het kalibreren en resetten aan de gang wilt, is een goedkope instapper de Foxwell NT530. Dit apparaat wordt per automerk verkocht en biedt een zeer uitgebreide functionaliteit op servicegebied, waaronder dus SAS.