Verzending
In tegenstelling tot vele andere aanbieders, verzenden wij alles uit eigen voorraad. Op deze manier weet je dat jouw zending altijd degelijk verpakt en snel bij je is. Bij sommige producten moeten wij voor verzending een update uitvoeren, of activatie doen bij de fabrikant. Hierdoor kan het zijn dat wij sommige producten niet dezelfde dag kunnen verzenden. Bij deze producten is dan ook aangegeven dat ze niet de volgende werkdag geleverd worden.
Hieronder kan je alles omtrent verzending vinden. Het kan natuurlijk gebeuren dat er iets misgaat in de zending, wij ontzorgen je hierin volledig.
Let op, tijdens de feestdagen hebben wij op de dag voor kerst en op oudejaarsdag een aangepast verzendschema. Dit geldt niet voor pakketten op andere dagen.
- Op 24 december (indien een werkdag) worden pakketten die voor 12:00 uur besteld zijn nog dezelfde dag verzonden. Alles na 12:00 uur zal de volgende werkdag worden verzonden.
- Op 31 december (indien een werkdag) worden pakketten die voor 12:00 uur besteld zijn nog dezelfde dag verzonden. Alles na 12:00 uur zal de volgende werkdag worden verzonden
Alles over verzending:
- Welke verzendmethoden gebruikt OBD Warenhuis?
- Hoe werkt de verzending bij OBD Warenhuis?
- Kan ik een bestelling ophalen?
- Krijg ik een track en trace nummer?
- Zijn de zendingen verzekerd?
- Wat als mijn pakket kwijt is?
- Wat als ik een verkeerd adres heb opgegeven?
- Hoe snel is de verzending?
- Wat zijn de kosten van de verzending?
Welke verzendmethoden gebruikt OBD Warenhuis?
Wij hebben contracten met veel vervoerders, op basis van jouw adres en grootte van de zending, kiest ons systeem altijd de meest snelle vervoerder naar het door jou aangegeven adres en land. De belangrijkste vervoerders zijn:
- GLS
- DPD
- UPS
- Fedex
- Regioparcel
- Colis Prive
Hoe werkt de verzending bij OBD Warenhuis?
Het bestelde product wordt na ontvangst van de betaling verstuurd met de service van een van de voorgenoemde vervoerders, afhankelijk van jouw locatie.
Wij verpakken jouw bestelling in een stevige verzenddoos. Deze dozen passen meestal niet door jouw brievenbus, waardoor iemand jouw bestelling in ontvangst dient te nemen. De stevige doos zorgt ervoor dat jouw product goed beschermd blijft tijdens het transport naar jouw adres. Op deze manier kunnen wij de kwaliteit van onze producten garanderen.
Kan ik een bestelling ophalen?
Nee, het is niet mogelijk om een bestelling bij ons af te halen. Wij zijn een webshop en hebben geen fysieke winkel, daardoor is afhalen niet een van de mogelijkheden. Het product is enkel in onze webshop te bestellen. Omdat afhalen bij ons geen optie is, bieden wij altijd gratis verzending aan binnen Nederland en België. Daarnaast heb je tevens een 14 dagen retourtermijn, na ontvangst van jouw product. Dat betekent dat je het apparaat binnen deze 14 dagen kunt retourneren, mocht deze niet naar wens zijn.
Krijg ik een track en trace nummer?
Je ontvangt per email een Track & Trace nummer waarmee je op de website van de pakketdienst kunt bekijken waar jouw pakket zich bevindt.
Zijn zendingen verzekerd?
Ja, al onze pakketten worden verzekerd verzonden met een track en trace code. Onze vervoerders zijn verantwoordelijk voor een goede levering aan het door jou opgegeven adres. Hierover hebben wij duidelijke afspraken gemaakt om je te ontzorgen.
Wat als mijn pakket kwijt is?
Als jouw pakket kwijt geraakt is, neem dan contact met ons op. Wij zullen dan onderzoek instellen bij onze vervoerder. Mocht het pakket niet terug gevonden worden, zullen wij een nieuwe zending naar je toe sturen en de zoekgeraakte zending claimen bij onze verzekering.
Wanneer wij een onderzoek instellen bij de vervoerder, staat daar normaliter 5 werkdagen voor. Mocht het zo zijn dat wij een nieuwe zending naar je toesturen en de zoekgeraakte zending alsnog bij je aankomt, dien je dit bij ons te melden, je ontvangt dan een retourlabel van ons zodat wij de dubbele zending terug ontvangen.
Wat als ik een verkeerd adres opgegeven heb?
Je bent zelf verantwoordelijk voor de ingevoerde gegevens, echter kan er altijd iets misgaan, wij zullen dan ook ons best doen om je te helpen.
Wanneer je een verkeerd adres heeft opgegeven, of wanneer een deel van het ingevoerde adres onjuist is, neem dan direct contact met ons op via het contactformulier of op [email protected] wij zullen dan direct contact opnemen met de vervoerder om het adres te wijzigen.
Let wel dat het niet altijd mogelijk is om het adres alsnog te wijzigen naar een ander adres als bijvoorbeeld de bezorger reeds onderweg is.
Hoe snel is de verzending?
Wij versturen het bestelde product zo snel mogelijk na bestelling en betaling. Onze verzenddagen zijn maandag t/m vrijdag om 17:00. Afleverdagen zijn maandag t/m en met vrijdag, onze vervoerders leveren niet in het weekend.
Wat kost de verzending?
Alle aankopen binnen Nederland en België bezorgen wij gratis bij je thuis. Voor andere landen rekenen wij wel verzendkosten. Per land is dit verschillend.